When I'm awake

Från en dag till en annan. Snart är det fredag, vilket innebär att det är helg. Planerna om att gå på bio imorgon hamnade på hyllan. Den enda filmen som var nog intressant att se fanns det bara dåliga platser kvar på. Det som är så mysigt att gå och kolla på, speciellt med min käraste och bra vänner. Har för mig att 2013 kommer vara ett ganska bra filmår.  Så mycket biohäng i mörkret kommer det nog bli, mysigt!
  Istället för bio imorgon blir det en filmkväll hemma hos oss, likaså på lördag.  Fast på lördag blir det middag, film och mys. Jag hoppas att det har släppts bra och sevärda filmer på dvd, gärna en romantisk komedi med bröllopsinslag. Alla romantiska komedier handlar väl om de, men många av dem är inte ett dugg bra. Det slutar med att de väljer fel kille eller något annat dåligt. 
  De värsta filmerna är dem jag inte förstår slutet på. Då har jag alltså slösat omkring två på timmar på en film och sen fattar jag ingenting i slutet.  Då blir man ju nästan galen.  Då är det tur att jag inte slösar så mycket tid på att förstå, eftersom jag oftast somnar i början av filmen och vaknar i slutet. Spelar ingen roll vilken film det är, bra eller dålig, jag sover som en stock ändå. Vaknar till eftertexterna och försöker mig på att kommentera filmen. Slutar ju sällan så bra, men det är ju så mysigt att somna på min älsklings axel eller på kudden. Både två är lika bra för en trött Frida, till och med golvet är en utmärkt plats att somna på.
  I alla fall så får jag oftast se om filmen dagen efter när jag är pigg och orkar hålla mig vaken. Perfekt start på dagen! Tror att jag ska införa mysmorgnar, istället för myskvällar. Hade varit perfekt för mig, men tror inte mina vänner är så pepp att komma hit 8 på morgonen en lördagsmorgon för att se på film. Typiskt!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0