Underbart seg

Just nu sitter jag och väntar på att samhälls ska börja, drygt en halvtimme kvar. Sen ska jag mest troligtvis hem och ta itu med den förvärligt rysliga disken.
Ja, jag kom ju på den briljanta idén om diskvecka. Just i denna stund ångrar jag mig, hade varit mycket roligare om Wille diskat undan all disk, men nej. Han tycker det är så himla roligt att han inte behöver diska alls denna vecka. Lovar att han typ springer på små fluffiga blåa moln och tycker det är så himla roligt när jag diskar. Han behöver inte ens ägna en tanke åt den,  utan kan kolla tv eller vad som helst istället.
Våran deal var att den veckan som man har som diskvecka är det ens egna ansvar att diska så att det finns rena grejer till måltiderna och innan man går och lägger sig på söndagen ska all disk vara diskad. Detta då för att underlätta för den nästa som har diskvecka. Smart drag va? Öh, nej. Det var nog den absolut sämsta idén jag kommit på i hela mitt liv. Fast nästa vecka är det payback time.  Då ska jag inte ens lyfta ett finger. Allt ska vara serverat på ett silverfat, i alla fall disken.
 
Denna dag har även varit sådär underbart seg, som om man ätit en kola. Det var verkligen en "jag vill sova" dag.  Känns inte som om jag vaknat riktig än heller. En kalldusch eller en snömulning är vad som hade behövts, fast glöm tanken. Ni kommer ändå inte lyckas.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0